Błędy które nie pozwolą nam zasnąć

 

Dzisiaj należy mieć świadomość, że spanie to również określona czynność, którą wykonujemy w ciągu dnia lub nocy. W niektórych przypadkach bardzo często jesteśmy w stanie dopuścić się kilkunastu różnych błędów czy też utrwalonych nawyków, które zwyczajnie nie pozwolą nam zasnąć w ciągu nocy. Czasem przez takie nieprzespane noce, śpimy w dzień, co z pewnością nie jest dla nas zbyt zdrowe. Jeśli decydujemy się na wzięcie tabletek nasennych to musimy mieć świadomość, że w wielu przypadkach potrafią one tylko zaszkodzić a nie pomóc. Nie na każdego tego typu środki działają tak samo, dlatego też należy z rozwagą, korzystać z tego typu rozwiązań na co dzień.

Co powoduje problem ze snem?

W dużej mierze problemy związane z brakiem snu, wynikają przede wszystkim z problemów związanych z nietrzymaniem się harmonogramu snu. Chodzi tu przede wszystkim o nieregularny sen, który może być bardzo szkodliwy zwłaszcza, że takie ciągłe zmiany zegara biologicznego, bardzo źle wpływają na nasze zdrowie. Nie możemy zmieniać dowolnie ilości snu potrzebnego do pełnego wypoczynku. Sen jest nam bardzo potrzebny, zwłaszcza jeśli czujemy zmęczenie, które najczęściej pojawia się w ciągu dnia, zaraz po nieprzespanej nocy. Jeśli w tygodniu spaliśmy o wiele mniej niż zawsze, to nie jesteśmy w stanie nadrobić tej straty w weekend i musimy mieć tego świadomość.

Nie wolno odsypiać nocy

Jeśli lubimy robić sobie dłuższe drzemki w ciągu dnia, to na pewno nie jest to dobre rozwiązanie. Drzemka wydaje się dobrą opcją, tylko wtedy gdy nie trwa dłużej niż 30 minut. W takich wypadkach jest to jeszcze dopuszczalny czas, który możemy przeznaczyć na przespanie się, ale nie powinniśmy wydłużać tego czasu, ponieważ potem możemy mieć problem z zaśnięciem podczas wieczora. Tak naprawdę to należy pamiętać, że przed ponownym położeniem się spać, należy się do tego we właściwy sposób przygotować, ponieważ w innym przypadku zwyczajnie nie zaśniemy. Jak się okazuje, to bardzo ważna sprawa, dlatego należy mieć świadomość, że źle ułożony harmonogram spania, również może niekorzystnie wpłynąć na sam przebieg snu. Istnieje jeszcze wiele innych drobnych błędów, które na co dzień popełniamy, ale nie wpływają one aż w tak znaczący sposób, jak powyższe czynniki. Należy mieć świadomość, że dobry sen jest uzależniony od naszego przygotowania, bez tego tak naprawdę możemy zapomnieć o dobrym spaniu. Jeśli chcemy o wiele lepiej sypiać, to powinniśmy na dobre skorzystać z konkretnych technik relaksacyjnych, które umożliwiają nam między innymi ograniczenie stresu, czy też innych czynników zaburzających rytm naszego snu. Jeśli znajdujemy się w stresie, to najlepsza droga, aby nabawić się chronicznej bezsenności, przez co cały czas będziemy odczuwać zmęczenie. Powinniśmy chronić się przed takimi zagrożeniami. Czasem dobrze wyłączyć się na chwile z życia i po prostu wykorzystać proste ćwiczenia oddechowe, jogę czy nawet medytację. Jak się okazuje faktycznie wiele z tych rzeczy wydaje się idealnym sposobem na pokonanie problemu, ale to już my sami musimy zdecydować, czy faktycznie tak jest.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *